Revista de Evaluare - Volumul 14 (2)

PRIMELE PENTRU RISCUL DE MEDIU ȘI EFECTUL LOR ASUPRA PREȚURILOR ÎN TRANZACȚIILE IMOBILIARE COMERCIALE

Autor: Thomas O. JACKSON și Chris YOST-BREMM

Acest articol prezintă rezultatele unui studiu privind efectele contaminării mediului asupra prețurilor de vânzare și ratelor de capitalizare totale ale proprietăților imobiliare comerciale. Pentru proprietatea imobiliară comercială, riscul de mediu poate fi legat de incertitudinile privind cerințele de decontaminare impuse de autorități, obligațiile extinse și alți factori. Odată cu creșterea riscului, venitul este actualizat sau capitalizat la rate ale rentabilității mai mari, ceea ce conduce la scăderea prețurilor și valorilor. Aplicând o serie de modele de analiză de regresie, studiul estimează reducerea prețurilor și primele pentru riscul de mediu în cadrul vânzărilor magazinelor de retail din partea de sud a Californiei, între anii 1994 și 2007. Proprietățile contaminate vândute înainte de remediere evidențiază reduceri semnificative ale prețurilor, însă acestea dispar ulterior remedierii proprietăților. În plus, se constată scăderea în timp a primelor pentru riscul de mediu, măsurate prin ratele de capitalizare totală, cel mai probabil deoarece participanții de pe piață acumulează cunoștințe și experiență cu privire la contaminare și la aspectele sale. Acest studiu ne arată că atât efectele adverse asupra prețurilor, cât și primele de risc semnificative scad odată ce proprietățile au fost decontaminate și cu schimbarea pieței în perioada analizată.

CEA MAI BUNĂ UTILIZARE ȘI DREPTURILE ASUPRA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE CONTEAZĂ?

Autor: Stephen F. FANNING, Larry T. Wright și Rick J. MUENKS

Evaluarea dreptului absolut de proprietate în scopul impozitării face subiectul unei dezbateri permanente în instanțe, la administrațiile fiscale și printre evaluatori. Dezbaterea se centrează pe ipoteza de evaluare a dreptului absolut asupra proprietății imobiliare în situația evaluării unor proprietăți cu un singur chiriaș, cum ar fi proprietatea comercială de tip big-box. În această dezbatere, o parte susține că proprietatea imobiliară ar trebui evaluată în ipoteza utilizării curente a acesteia, în vreme ce cealaltă parte are un punct de vedere diferit, și anume, că proprietatea imobiliară ar trebui evaluată în ipoteza că nu este ocupată și că este disponibilă pentru o utilizare secundară. Acest articol abordează modul în care cea mai bună utilizate (CMBU) se pliază pe această dezbatere privind definirea conceptelor și sugerează că o analiză CMBU bine argumentată și documentată este cea care ar trebui să dicteze abordările și metodele aplicate în evaluare și nu numai modul în care interpretăm definițiile, adică ipoteza de evaluare conform căreia proprietatea este neocupată și disponibilă pentru o altă utilizare. În acest articol, proprietatea comercială de tip big-box are un scop pur ilustrativ, însă există și alte tipuri de proprietăți imobiliare – de exemplu, farmaciile sau clădirile industriale, ori orice alt tip de proprietate construită pentru a fi utilizată de către proprietarul și operatorul acesteia cu un scop special – care vor genera discuții asemănătoare în litigiile de natură fiscală.

ASPECTE PRACTICE PARTICULARE EVALUĂRII ÎN PROCEDURA DE INSOLVENȚĂ

Autor: Andreea – Maria MAXIM

Articolul de față prezintă următoarele aspecte practice particulare privind evaluarea în procedura de insolvență: alegerea evaluatorului autorizat, cazurile în care este obligatorie evaluarea în procedura de insolvență, data evaluării, actele necesare întocmirii raportului de evaluare, raportul de evaluare și sinteza acestuia, obiecțiunile împotriva raportului de evaluare, precum și o analiză statistică a vânzărilor de proprietăți imobiliare efectuate în procedurile de insolvență în România, estimând raportului preț de vânzare – valoare de piață și perioada medie de marketing necesară pentru valorificare, pe categorii de imobile.

COMERȚUL EXTERIOR ȘI CREȘTEREA ECONOMICĂ ÎN ROMÂNIA ȘI UNIUNEA EUROPEANĂ – ABORDAREA CAUZALITĂȚII GRANGER

Autor: Cătălina MOTOFEI) și Gabriela Lidia TĂNASE

Scopul acestui articol este de a studia trăsăturile unei posibile cauzalități de tip Granger, între indicatorii comerțului exterior (la nivel macroeconomic) și creșterea economică (măsurată ca PIB) pentru Uniunea Europeană și România. Analiza se bazează pe metoda Toda-Yamamoto, configurată în funcție de caracteristicile setului de date, deoarece variabilele studiate nu sunt staționare în ceea ce privește valoarea acestora sau a primelor diferențe. În acest scop, au fost definite trei ipoteze de cercetare, care au fost testate atât la nivel de valori nominale, cât și la nivel de elasticitate. Rezultatele obținute nu permit validarea vreunei cauzalități de tip Granger. În opinia autorilor, limitările cercetării sunt definite de datele disponibile și de rezultatele obținute din prelucrarea acestora. În viitor, pe măsura ce mai multe date vor deveni disponibile și setul de date analizate va deveni mai extins, se va putea identifica o nouă direcție de cercetare care ar putea depăși restricțiile determinate de metodologia de cercetare. Originalitatea cercetării este evidențiată de specificul metodologiei aplicate, adaptat produsului software utilizat și contribuțiilor relevante la beneficiile și dezavantajele procedurii Toda-Yamamoto pentru conturarea cauzalității Granger, iar implicațiile practice se concentrează pe evaluarea contribuției comerțului exterior la evoluția Produsului Intern Brut. Dat fiind faptul că rata de creștere economică (PIB) poate fi utilizată pentru a calcula rata de creștere perpetuă, rezultatele pot fi considerate utile pentru evaluatori, care sunt preocupați de rata de creștere a produsului intern brut și, ulterior, de factorii care pot influența evoluția viitoare a acestui indicator.

Folosim cookie-uri

Folosim cookie-uri și alte tehnologii de urmărire pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare pe website-ul nostru, pentru afișa conținut și reclame personalizate, pentru a analiza traficul de pe website-ul nostru și pentru a înțelege de unde vin vizitatorii noștri. Navigând pe website-ul nostru, ești de acord cu utilizarea cookie-urilor, cât și a altor metode de urmărire folosite.Află mai multe...

Intrați în cont

Datele introduse sunt incorecte.

Resetare parola

Completați adresa de e-mail folosită la înregistrare.

Noua parolă a fost expediată.

Deschideți un cont nou

Am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate și Politica de cookie-uri
Adresa de e-mail există deja în baza noastră de date.
Preferințe pentru Cookie-uri
Confidențialitatea ta este importantă pentru noi

Cookie-urile sunt fișiere text foarte mici ce sunt salvate în browser-ul tău atunci când vizitezi un website. Folosim cookie-uri pentru mai multe scopuri, dar și pentru a îți oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă (de exemplu, să reținem datele tale de logare în cont).

Îți poți modifica preferințele și poți refuza ca anumite tipuri de cookie-uri să nu fie salvate în browser în timp ce navigezi pe website-ul nostru. Deasemenea poți șterge cookie-urile salvate deja în browser, dar reține că este posibil să nu poți folosi anumite părți ale website-ul nostru în acest caz.

Cookie-uri strict necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale pentru a putea beneficia de serviciile disponibile pe website-ul nostru.

Fără aceste cookie-uri nu poți folosi anumite funcționalități ale website-ului nostru.

Cookie-uri funcționale

Aceste cookie-uri sunt folosite pentru a-ți asigura o experiență personalizată pe website-ul nostru și pentru salvarea alegerilor pe care le faci când folosești website-ul nostru.

De exemplu, putem folosi cookie-uri funcționale pentru a salva preferințele tale legate de limba website-ului nostru sau datele de logare.

Cookie-uri de analiză și performanță

Acest tip de cookie-uri sunt folosite pentru a colecta informații în vederea analizării traficului pe website-ul nostru și modul în care vizitatorii noștri folosesc website-ul.

De exemplu, aceste cookie-uri pot urmări cât timp petreci pe website sau paginile pe care le vizitezi, ceea ce ne ajută să înțelegem cum putem îmbunătăți website-ul pentru tine.

Informațiile astfel colectate nu identifică individual vizitatorii.