Revista de Evaluare - Volumul 18 (1)

TVA ȘI IMPOZITUL PE PROFIT VS. PIB/PIB PE CAP DE LOCUITOR ȘI RATINGUL SUVERAN STUDIU DE CAZ – UNIUNEA EUROPEANĂ

Autor: Ana Maria (Mărășescu) Necula

Acest articol își propune să ofere o imagine de ansamblu asupra statelor membre UE din perspectiva impozitării vs. performanței economice. Prin corelarea cotelor impozitelor aplicabile în fiecare stat cu valorile indicatorilor macroeconomici, precum PIB și PIB pe cap de locuitor, dar și cu ratingul suveran oferit de cele mai importante agenții de rating, se poate obține o imagine generală interesantă a modului în care politicile fiscale guvernamentale interferează cu creșterea economică sau invers.

ANALIZA PIEȚEI PENTRU PROPRIETATEA IMOBILIARĂ DE TIP APARTAMENT

Autor: Richard L. PARLI

Analiza pieței este, probabil, partea cea mai importantă a procesului de evaluare. Fără o analiză a pieței precisă și cuprinzătoare nu se poate determina în mod credibil cea mai bună utilizare a proprietății imobiliare, iar acuratețea celor trei abordări în evaluare va fi diminuată semnificativ. Acest articol prezintă și demonstrează aplicațiile contemporane ale analizei pieței pentru proprietatea imobiliară de tip apartament, inclusiv influența ratei de neocupare de echilibru asupra evoluției chiriei de piață. Deși acest studiu se axează pe proprietatea imobiliară de tip apartament, metodologia este aplicabilă tuturor tipurilor de proprietăți imobiliare.

PROMISIUNILE REGRESIEI ȘI ILUZIILE SUBIECTIVISMULUI AGREGĂRII APLICAREA DELIMITĂRII PIEȚEI LA MODELELE DE EVALUARE A TERENULUI

Autor: Matthew C. TRIMBLE

Regresia este unul dintre cele mai bune instrumente pentru obținerea consecventă a ajustărilor bazate pe piață în evaluarea proprietăților imobiliare. Analiza de regresie are totuși limitări și trebuie să recunoaștem posibilitatea ca aceasta să genereze rezultate înșelătoare. Printre factorii principali care afectează validitatea unui model de regresie se numără subiectivismul din agregare, element căruia i s-a acordat numai o atenție limitată în literatura de specialitate și asupra căruia ne aplecăm în această lucrare. Articolul arată felul în care subiectivismul agregării se poate insinua în modelul de regresie și modul în care evaluatorii îl pot evita cu instrumente precum delimitarea și segmentarea pieței. Se perpetuează concepția greșită conform căreia un eșantion mare de date va minimaliza influența negativă a punctelor de date (comparabile) inadecvate sau incorecte. De fapt, calitatea datelor este la fel de importantă și în cazul eșantioanelor mari de date folosite în analiza de regresie, ca și în cazul celor mici folosite în abordarea prin piață tradițională. Acest articol prezintă studiul de caz al unui teren industrial liber pentru a ilustra rezultatele înșelătoare ale supra-agregării (subiectivismul agregării) și demonstrează că acesta se poate evita prin delimitarea și segmentarea pieței. Aspectele aferente specificațiilor modelului nu pot fi abordate decât după ce setul de date a fost delimitat și segmentat în conformitate cu piața.

Folosim cookie-uri

Folosim cookie-uri și alte tehnologii de urmărire pentru a îmbunătăți experiența ta de navigare pe website-ul nostru, pentru afișa conținut și reclame personalizate, pentru a analiza traficul de pe website-ul nostru și pentru a înțelege de unde vin vizitatorii noștri. Navigând pe website-ul nostru, ești de acord cu utilizarea cookie-urilor, cât și a altor metode de urmărire folosite.Află mai multe...

Intrați în cont

Datele introduse sunt incorecte.

Resetare parola

Completați adresa de e-mail folosită la înregistrare.

Noua parolă a fost expediată.

Deschideți un cont nou

Am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate și Politica de cookie-uri
Adresa de e-mail există deja în baza noastră de date.
Preferințe pentru Cookie-uri
Confidențialitatea ta este importantă pentru noi

Cookie-urile sunt fișiere text foarte mici ce sunt salvate în browser-ul tău atunci când vizitezi un website. Folosim cookie-uri pentru mai multe scopuri, dar și pentru a îți oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă (de exemplu, să reținem datele tale de logare în cont).

Îți poți modifica preferințele și poți refuza ca anumite tipuri de cookie-uri să nu fie salvate în browser în timp ce navigezi pe website-ul nostru. Deasemenea poți șterge cookie-urile salvate deja în browser, dar reține că este posibil să nu poți folosi anumite părți ale website-ul nostru în acest caz.

Cookie-uri strict necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale pentru a putea beneficia de serviciile disponibile pe website-ul nostru.

Fără aceste cookie-uri nu poți folosi anumite funcționalități ale website-ului nostru.

Cookie-uri funcționale

Aceste cookie-uri sunt folosite pentru a-ți asigura o experiență personalizată pe website-ul nostru și pentru salvarea alegerilor pe care le faci când folosești website-ul nostru.

De exemplu, putem folosi cookie-uri funcționale pentru a salva preferințele tale legate de limba website-ului nostru sau datele de logare.

Cookie-uri de analiză și performanță

Acest tip de cookie-uri sunt folosite pentru a colecta informații în vederea analizării traficului pe website-ul nostru și modul în care vizitatorii noștri folosesc website-ul.

De exemplu, aceste cookie-uri pot urmări cât timp petreci pe website sau paginile pe care le vizitezi, ceea ce ne ajută să înțelegem cum putem îmbunătăți website-ul pentru tine.

Informațiile astfel colectate nu identifică individual vizitatorii.